Tuki

Jos on ongelmia sähköpostin lähetyksessä tai vastaanotossa kannattaa ensin tarkistaa että vastaanottajan osoite on kirjoitettu oikein. Tarkista myös että internetyhteys toimii. Jos lähettäjä saa virheilmoituksen (bounce) sähköpostista niin virheilmoituksessa lukee yleensä syy viestin hylkämiseen.

Esimerkkejä virheilmoituksista ja niiden tarkoituksista:

Vastaanottajan osoite on väärä

Recipient address rejected: User unknown in local recipient table
User unknown
Sorry, no mailbox with that name
Invalid recipient
Address rejected
Recipient not found
Ratkaisu: Kirjoita osoite oikein.

Vastaanottajan postilaatikko on täynnä

The requested command failed because the user’s mailbox was unavailable (such as being full). Try again later.
Mailbox full
Ratkaisu: Ota yhteys vastaanottajaan ja ilmoita asiasta.

Blockattu lähettäjäpalvelin

Esimerkkejä:

This Domain is Blacklisted
temporarily deferred due to user complaint
blocked using reputation
Your access to this mail system has been rejected due to the sending MTA’s poor reputation

Ratkaisu: Ota yhteys lähettävän palvelimen ylläpitoon ja ilmoita asiasta. Tarkista tilitiedoista smtp-palvelimen tarjoajaa.

Jos yllämainitut vinkit eivät auttaneet voit ottaa yhteyttä tukeen. Tarvitsemme lähettäjän sähköpostin, vastaanottajan sähköpostin ja päivämäärän. Selvittelyn helpottamiseksi on myös hyvä liittää viestin lähdekoodin (mail headerin). Sen saa yleensä esim Thunderbirdissä painamalla näppäimistöllä yhdistelmää Control+U.